Kost og gode råd

"Uden mad og drikke duer helten ikke", et citat fra gamle dage, men stadig så evigt gyldigt. Det er ikke helt ligemeget, hvad du putter i munden og hvad du drikker. Det kan være en jungle at finde rundt i, på hvilken måde det er bedst at spise. Der findes et utal af kure og diæter, som hver på deres måde gør noget godt for kroppen.

Jeg har aldrig været den store tilhænger af kure og “må ikke”, istedet har jeg forsøgt at vende det inde I mit hoved til hvad der er godt for min krop, og lært mig selv at lytte til den, således at når jeg går I supermarkedet, tillader jeg min krop at fortælle mig, hvad den har brug for idag. Nogle dage drages jeg af blomkål, andre dage af tomater, eller broccoli. Jeg ved når det sker, at så er det fordi min krop har ekstra brug for det. Og det lytter jeg efter.

Her vil jeg give dig nogle enkle og hurtigt anvendelige råd til, hvad der kan være  godt for dig at være opmærksom på  I din hverdag i forhold til mad og drikke.
 

10 gode råd til din hverdag.
  • Sørg for at drikke 2,0 – 2,5 liter postevand, urtete og grøn te dagligt.
  • Spis en god vitaminpille hver dag, sammen med en D-vitamin pille.
  • Sørg for at få essentielle olier hver dag. Fiskeolie eller hørfrø som er en N3 fedtsyre og planteolier, som er en N6 fedtsyre,eks olivenolie eller kæmpenatlysolie.
  • Brug kun kokosolie, olivenolie eller smør til stegning af din mad
  • Minimer dit indtag af  sukker.
  • Spis mad der renser og afgifter – især broccoli, savojkål, hvidkål, spidskål, rødkål og grønkål, samt alle løg porrer og hvidløg.
  • Motioner hver dag, dans, løb, gå, cykel eller, hvad der gør dig glad og får din puls op.
  • Sørg for at få probiotika/mælkesyrebakterier til at styrke både din tarm og dit immunforsvar.
  • Tag kolde bade morgen & aften. Det afgifter de indre organer, støtter og styrker dit immunsystem, renser kroppen, forbedrer søvnen, blødgør huden og gør hjertet stærkt.
  • Elsk dig selv